كان في ولد وبنت خالتو كانو الاتنين في سن بعض عندهم 18 سنة
الجزء الثالث ……..
بص محمد ليها وفرح والخۏف راح…
وبعد ماأطمنوا عليها مشي محمد ومامته……
ونامت اسراء لحد الساعه ١ الظهر ف دوشه برا ف البيت صحيت اسراء بتفتح الباب لقت مفاجأه مكنتش متوقعاها خالص……
بتفتح الباب لقت محمود ابن عمها جي يسلم عليهم وجايب هدايا…
فنده بابها…
تعالي ي اسراء سلمي ع ابن عمك محمود جي من السفر ع هنا ع طول
اسراء بتبص ومستغربه ازيك يامحمود عامل اي محمود : الحمد لله بخير انتي اخبارك ايه واخبار الدراسه اسراء : الحمد لله بخير تمام. ودخلت اسراء اوضتها وقفلت الباب. محمود بقلك ياعمي هيا اسراء مالها عمه : مفيش ياحوده كانت تعبانه الفتره اللي فاتت وبقت يعني كويسه شويه.. محمود : ربنا يعديها ع خير ويشفيها…
بقلك ياعمي بقي انا مسافر السنين اللي فاتت دي كلها وجي علشان اتجوز واكملي حياتي…
عمه : كويس وياتري بتفكر في مين محمود : بص ياعمي انا جي وطالب ايد اسراء بنتك اخطبها فتره الدراسه وبعد ماتخلص السنادي تالته ثانوي اتجوزها وهكملها تعليمها كامل عندي ومش هتعبها ابداا وهعملها كل حاجه تتمناها..
عمه : يامحمود يابني البت لسه صغيره ومبتفكرش ف الكلام دا دلوقت وانت عارف ملييش حد غيرها
ف الدنيا دي محمود : لا ياعمي اومال انا رحت فين دا انا هشيلها ف عنيا…
عمه : خلاص يامحمود هاخد رأيها وقولها واسأل مامتها بس حتي لو وافقت يبق بعد ماتخلص السنه دي بعد الامتحانات..
محمود : والله ياعمي انا اسعد واحد دلوقت ربنا يتمم ع خير. ……
ومشي محمود واسراء عايشه حاله من التعڈيب والزعل من نفسها واللي ف بطنها واللي ابوه لسه عنده ١٨ سنه هتعمل اي… فكرت اسراء اتصلت بصحبتها المفضله ( سمر) اسراء : الووو سمر : ازيك ياسراء فينك كدا لا بتيجي دروس ولا بتفتحي نت ولا بتكلميني.. ف حاجه ولا اي
اسراء : لا مفييش حاجه زعلانه وتعبانه شويه المهم سمر : مهم اي وبتاع اي انا لازم اجي اشوفك اسراء : لا مفييش حاجه مستهله مش مهم سمر : النهارده الساعه ٦ هكون عندك اسراء : خلاص ماشي هستناكي…
وقفلت معاها قفلت اسراء وهيا بتفكر ف تفكيرها السيئ ف الانتحار مره تانيه بس صعبان عليها نفسها ھټموت كافره…. ياربي هعمل اي اموت نفسي ولا اعمل اي ف اللي ف بطني
سامحني يارب 💟 وبصيت من البكونه ف السمھا الساعه ٤ الجو بيشتي ع اخره وبتدعي اسراء تعمل اي يارب ساعدني يارب يارب وبتبكي بحرقه.
وصلت الساعه ٦ الا ربع تليفونها بيرن محمد : الو اسراء : مبتردش وټعيط محمد : يابنتي ساعدني هنعمل اي انا اقدر مكلمكييش ولا ليا دعوه واثبتي بس لما اهلك يعرفوا مش هتلحقي تثبتي..
اسراء : روح منك لله كل دا علشان ضحيت بنفسي وبحبك يارتني ماحبيتك ولا عرفتك…
وقفلت اسراء پغضب شديد وعياط… الساعه ٦ رن جرس الباب اتفضلي ياسمر ادخلي عما اندهلك اسراء اصلها مبتكلمش حد سمر : لا ياطنط هدخلها انا سبيها وان شاء الله هتبق بخير ………………
بتخبط سمر ع باب اوضتها محدش بيرد يااسراء أفتحي اسراء يااسراء… ياطنط الباب مقفول واسراء مبتردش كسروا الباب بشده لقوها مرميه ع الأرض وبتنزف ډم ع الأخر وهيا مغمي عليها ع الأرض….
يالهوي بنتي حصلها اي الحقيني يابنتي… شالوها ولسه بينزلوا يروحوا بيها للدكتور كان طالع محمود ابن عمها… اي ده ف اي… الحقنا يامحمود بسرعه ع مستشفي او اي دكتور قريب…
حاضر حاضر استر يارب… ووصلوها للمستشفي ولحقوها والدكتور خرج…
محمود وسمر صاحبتها خرجوا ورا الدكتور دكتور دكتور… اسراء مالها واللي حصل دا اي وسببه اي…
الدكتور : استغفر الله العظيم انت يابني جوزها
محمود : حصل اي بس يادكتور ايوا انا جوزها سمر بصت بإستغراب لمحمود وجت تتكلم سمر لا يادكتور محمود استني ياأختي دلوقت انا هفهم كل حاجه محمود : ف اي يادكتور الدكتور :
بص يابني اللي بيحصل دا عمتا قضاء وقدر مراتك اللي جوا دي ومتزعلش مني مبتحفش ربنا ازاي قدرت تإذي نفسها وتموت اللي ف بطنها وتنزله كدا حړام حړام ومشي الدكتور پغضب محمود وسمر بصوا لبعض بغربه وجريوا ع الدكتور
يادكتور : بقلك ياريت متعرفش والدها ولا والدتها اللي جوا علشان تعبانين ولو عرفوا ممكن يحصلهم حاجه…
الدكتور : حاضر محمود وسمر اتصډموا من اللي اتقال ودخلوا الأوضه عليها مامتها : خير يامحمود خير ياسمر حصلها اي بنتي مالها سمر مبتتكلمش من الصدم#مه محمود : متقلقييش يامرات عمي اسراء كويسه الدكتور قال انها اتعرضت لخبـ،ـطه فداخت ووقعت بصتله سمر بإستغراب وبتفكر…
باب الأوضه اتفتح بشده بابها ومحمد ابن خالتها ف اي ياجماعه حصل اي محمود : متقلقوش هيا كويسه دلوقت ومفييش حاجه…
سمر مصډومه من اللي الدكتور قاله واللي محمود بيقوله ليهم ليه معرفهمش الحقيقه… وليه قال كدا…. وليه بيبصلي ويقلي متتكلمييش…وليه اصلا اسراء عملت كدا…..
باعت نفسها ومين ابو اللي م١ت دا…. انا هتجنن يمكن محمود هو ابو اللي م١ت دا فبيداري بس ازاي دا لسه جي من السفر بقاله يومين زي ماإسراء معرفاني….
وروحوا اسراء وهيا لسه مفقتش…
ودخلوها اوضتها وسمر خرجت علشان اتأخرت تلحق تروح محمود استني ياسمر هاجي اوصلك الجو ليل والطريق وحش سمر : لا لا خليك محمود : والله ماهيحصل العربيه موجوده يلا.. وركبوا العربيه ومشيوا وبتبصله بإستغراب وفجأه سألته سؤال غريب جدا محمود اي اللي بينك وبين اسراء صاحبتي وكان رد محمود صدم#مه لسمررر…
لتكملة القصة اضغط الرقم 4 في السطر التالي 👇