قصص وروايات

يوم الدخله من اول ما دخلنا الشقه، لاحظت ان مراتى مش مظبوطه، مرتبكه ووشها اصفر تحس ان الدم مشى منه، كانت خايفه حرفيآ

أدهم، انا اسف لكن لازم ارجع بيتى، ميصحش اقعد هنا

أدهم سابهم ومشي

 

أدهم كلم باتى وحكلها إلى حصل، باتى أصرت انها تزوره بعد ما تخلص الشغل، لأنها قريبه منه ومتابعه حاله، باتى وضحت لادهم ان إلى عنده ده مش صداع

وان ذهنه بيكافح عشان يستعيد الذاكره خاصه بعد الخبطه إلى خدها فوق دماغه

أدهم ____ لو اعرف كده كنت سبتهم طحنونى ضرب

باتى قالت وهى بتبص لادهم بصه غريبه ومستفزه

امال ايه الى انا شايفاه ده؟ هيضربوك اكتر من كده؟

أدهم بنبره فيها عتاب بلا استفزاز يا باتى

أدهم _هموت واعرف البنتين دول عرفو أسمى ازاي؟

باتى، امر محير فعلا، هى شاهنده قالت ايه؟

أدهم، بص لبعيد، شاهنده متعرفش حاجه، البنات كمان سبونى ومشيو

وكمل كلامه، لو كنت شخص كويس ويعرفونى فعلا عمرهم ما كانو مشيو وسابونى فاقد للوعى

باتى __ يا أدهم احنا فى زمن غريب، وكل إلى قلبه طيب بيتخوزق

يلا انبطح يا استاذ خلينى اشوف جرحك

أدهم تمدد على بطنه، باتى فكت الشاش الطبى والاصق تشوف الجرح

شاهنده دخلت من باب البيت، باتى انتى هنا؟

باتى استغربت، مفيش علاقه تجمعها بشاهنده ولا حتى اتكلمت معاها قبل كده

وقفت تسلم عليها

شاهنده قعدت وحطت رجل على رجل وبصت لباتى

انا عارفه ان علاقتك قويه بادهم ياريت تقنعيه يقبل الشغل إلى انا عرضته عليه

باتى ____شغل ايه يا ادهم؟

أدهم اسكتى يا باتى

شاهنده الاستاذ طلب مبلغ ١٠٠٠٠ جنيه وانا وافقت دلوقتى رافض الشغل

باتى معقول يا أدهم؟

هو شغل ايه يا مدام شاهنده؟

شاهنده بغرور اي حاجه يختارها

 

باتى حست ان الموضوع معقرب رغم كده طلبت من أدهم انه يقبل الشغل ولو حتى لوقت مؤقت

بعد ما شاهنده مشيت، أدهم يا باتى شاهنده عايزه تزلنى، تكسرنى بفلوسها

لكن مش هيحصل

انا شايفه المبلغ كويس جدا يا أدهم الصراحه مهما كانت نوعية الشغل

بعد كده ممكن تشترط عليها متمسش كرامتك

ادهم تصدقى فكره يا باتى

 

مدحت فى الشركه بيغلى بعد ما عرف إلى حصل، بيفكر ان أدهم ازاى وصل للبنتين وهل عرف انه هو الى خاطفهم؟

وبيفكر هيأدبه ازاي ويهدده

مر يوم ومحدش فتح الموضوع ولا اي بلاغ للشرطه مدحت فرح لكن فى نفس الوقت عايز يعرف السبب

بالصدفه سانتى كانت فى المصنع عند باباها وقابلت مدحت

مدحت سلم عليها وحاول يختار كلام يخليها تحكى إلى حصل معاها

سانتى مكنتش بتحب مدحت وعارفه انه شخص لئيم، لكن من بعد إلى حصلها تفكيرها اتغير خالص

من أجل رجل قد تكرهه المرأه العالم وتموت روحها حتى يحييها رجل اخر ويزرع داخلها النبض

سانتى بطريقه رسميه انا ليه طلب عندك يا استاذ مدحت

مدحت اتفضلى

عايزه اراجع كشوف وحسابات المصنع من غير ما والدى يعرف

انا شاكه ان فيه محاسبين فى المصنع شغالين لحساب شخص تانى وغرضهم المصنع يفلس

مدحت طلباتك أوامر يا انسه سانتى اتا كمان مش عارف ايه الى بيحصل

مدحت بخجل ____ممكن اسأل حضرتك سؤال شخصى؟

سانتى اتفضل!!

مدحت ايدك فيها جرح علامه حديثه هو انتى اتعورتى او عملتى حادثه؟

سانتى اتوترت، لا اتعورت فى تدريب الجيم بس

مدحت اطمن، ضحك من جواه، عمل اتصال صغير وطلب من ست شغاله فى المصنع انها توفر لسانتى كل إلى هى عايزاه من دفاتر وأوراق وكل حاجه

سانتى دخلت قسم الحسابات، كان فيه مكتب فاضى قعدت عليه

بتسأل هو فيه موظف غايب؟
لتكملة القصة اضغط الرقم 32في السطر التالي 👇👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى